Gender, Gardens and Garden History – Forum för trädgårdshistorisk forsknings årsmöte och seminarium 8-9 oktober 2015

(For information in English, please download the PDF below).

2015 års årsmöte och seminarium för Forum för trädgårdshistorisk forskning hålls i år den 8-9 oktober på ArkDes (Arkitektur- och Designcentrum) på Skeppsholmen i Stockholm. I år är det också 20 år sedan Forum grundades, vilket naturligtvis uppmärksammas under seminariedagarna.

Rubriken för seminariet är ”Gender, Gardens and Garden History” med huvudtalarna dr. Thaïsa Way (Seattle, USA) med temat ”The emergence of modernism in the work of women landscape architecture” samt dr. Ulrike Knipper och dr. Iris Meder (Wien, Österrike) med föredraget ”Modern Viennese Gardens – The Concept of Indoor and Outdoor in Women Garden Architecture”. Ytterligare sju kortare föreläsningar ges under seminariets två dagar. För fullständigt program, se PDF-filen nedan.

Kostnaden för seminariet är 850 kronor för båda dagarna inklusive lunch och kaffe, önskar man bara delta en av dagarna kostar dag ett 500 kronor och dag två 400 kronor. Anmäl dig senast den 11 september till Catharina Nolin (catharina.nolin@arthistory.su.se). I PDF-filen nedan finns ytterligare information kring anmälan.

Kommentarer är stängda.