Approaches to Evaluating Gardens – Forum för trädgårdshistorisk forsknings årsmöte och seminarium 2 oktober 2014

Årets årsmöte och seminarium hålls på Kulturen i Lund och dagens rubrik är Approaches to Evaluating Gardens. Förutom årsmötet, som är dagens första punkt, ges föredrag av prof. Maria Ignatieva (”On the conservation of the Garden at the Winter Palace in Saint Petersburg, Russia”), landskapsarkitekt Mette Eggen (”Spydeberg and Hovelsrud. Experiences from two recent Norwegian Conservation projects”) och dr. ing. Joachim Schnitter (”Longing For Absence – Anton Chekhov’s Garden in Yalta”) samt en guidad tur av Kulturens trädgårdar. Fullständigt program för dagen och hur du anmäler dig hittar du i PDF:en Approaches to evaluating gardens Forum för trädgårdshistorisk forskning seminar 2014.

Väl mött den 2 oktober!

Kommentarer inaktiverade.